Skuggorna i spegeln- Inger Edelfeldt



Den senaste boken jag läste är en ungdomsroman. Väldigt ovanligt för att va mig eftersom jag bara brukar läsa självbiografer som ni märkt^^. Skuggorna i spegeln handlar sjuttonåriga Arri som får tillträde till en annan värld genom sin spegel. Oscar som Arri dyrkat på avstånd besvarar överraskande hennes kärlek.
Båda klär sig i svart och föredrar fantasy. Arri ställs inför ett livgörande beslut- ska hon dricka drycken som gör att hon kan leva för evigt med Oscar men utan mänskliga känslor i den andra dimensionen Eidolen. Eller ska hon fortsätta leva som dödlig?
Jag tycker boken är medelbra, den är väldigt trög i början och var väldigt fattig på detaljer. Det var ändå en bra historia med en blanding av fantasy och en kärlekshistoria.


Make cupcakes not war~
Matilda

länge sen jag läste den boken men kommer ihåg att den var grymt bra!

2009-10-24 @ 13:04:35
URL: http://ramavoite.blogg.se/

Make cupcakes not war~

Namn:
VIP

Mail: (Visas ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback