En känsla av glädje

Höstdepressionen är över och vårkänslorna slår ur.  Folk drabbas av solens krafter och alla känner en känsla av glädje. Atmosfären fylls med kärlek och känslor medan solen värmer. Våren gör oss alla vintertrötta lite spralliga som kossor som ska ut på betessläpp. Ungdomarna trängs längs husfasaderna och fyller både gator och torg. De har plockat fram solglasögonen och njuter av solens strålar i kortarmade tröjor. När jag sätter på mig skinnjackan för första gången på året vet jag att våren är här för att stanna. Jag inviger våren med att köpa årets första glass. Vårens dofter kittlar vartenda sinne. Gatorna är fria från grus och endast ett par fläckar av snö ligger kvar. Mina vårskor är framplockade och jag svävar när jag går fram genom torget. Jag känner en lättsamhet av att inte känna vinterkylan längre. Uteserveringarna har öppnat och erbjuder filtar som värmer när de kalla vintervindarna dör ut. Även naturen har vaknat till liv. Blommorna har börjat tittat fram ur jorden och är på väg att slå ut. Vitsippor och krokusar är de första vårblommorna mina ögon upptäcker. Flyttfåglarna är på väg tillbaka och alla varelser välkomnar våren med sång. Samma känsla varje år men fortfarande lika överraskande härlig. Det är inte så att jag hatar vintern, jag bara älskar vårkänslorna.


Make cupcakes not war~

Make cupcakes not war~

Namn:
VIP

Mail: (Visas ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback